יום שלישי, 29 ביולי 2014

סיכום שבוע ראשון ועוד

אחרי כשלושים שנים של רעיון, ועוד כשנתיים של תכנון וחצי שנה תכנון מפורט החלום מתממש ויצאנו לדרך.
רכובים על גבי VISTA 26P של WINEBAGO אנחנו עכשיו נמצאים בקמפ LAZY J מעל העיר RAPID בדקוטה הדרומית, בדרך ליום טיול בגבעות השחורות ובהר רשומור.
אבל מעט אחורה בזמן.
לפני כשבוע בעשרים ליולי יצאנו לדרך. לא ברגשות קלים עקב המצב בארץ, ולא רגועים עקב הטיסה שעוברת בתורכיה. לילה עם שינה לא קלה, מעט לחץ ואנחנו בדרך. הטיסה עברה מצוין ולמרות כל הסיוטים על איך התורכים מתנקמים במזוודות שלנו, מצאנו עצמנו אחרי כחצי שעה מחוץ לטרמינל בניו-יורק עם כל הציוד וויזות חתומות.
לקחנו את הרכב השכור, הנענו את ה GPS וה EZ-PASS ויצאנו לכוון WAYNE NJ. מצאנו מוטל קרוב והלומי יעפת (ג'ט לג) ועשרים ושש שעות בדרך נפלנו שדודים למיטה. עינת כהרגלה בחופשים תפסה התקררות רצינית והתחלנו בטיפול מונע נגד חום. בבוקר הצטרפנו לבני ובלה לארוחת בוקר ומעט סידורים. בצהרים הם הצטרפו אלינו לנסיעה לקחת את ה MOTORHOME.  לאחר נהיגה של כשעתיים הגענו למגרש ושם חיכו לנו מספר אי נעימויות אבל בסופן של שלוש שעות, מעט כעס וארוחה מקסיקנית אחת עלינו בני ואני על ה MOTORHOME (להלן יכונה צובוקי) ובלה ועינת על הרכב השכור והחלנו בנסיעה חזרה ל WAYNE אחרי אבדן של מראה ימנית במעבר צר, מיזוג אויר שלא עובד ועוד כמה אירועים מינוריים הגענו חזרה לWAYNE וחנינו במגרש של WALMART שם יש אפשרות לחניה לילית לרכבים בגודל הזה.
עינת, ממש חולה ואנחנו מחליטים לדחות את היציאה לדרך לטובת התארגנויות והבראה רגועים יותר. בני ובלה מארחים למופת ומסייעים בפתרון תקלות ומציאת פתרונות וכך אחרי קניות הצטיידות והבראה יצאנו למסע ביום חמישי 24 ליולי בערך בשלוש בצהריים.
מאחר ונתקלנו בפקק וגם יצאנו מאוחר, נסענו כ 160 מייל בלבד וחנינו בקמפ מקסים ליד נהר (במושגים מקומיים פלג). למדנו את האוטו, שפצרנו כל מיני דברים ולמחרת המשכנו בדרך הארוכה לכוון פארק ילוסטון. ביום השני גם עינת התחילה לנהוג ולמרות חששות  בהתחלה נוהגת נהדר. צריך להזכיר שהRV הוא במשקל של כשמונה תשעה טון, אורך של שמונה מטר ורוחב של כ 2.7 . צריך ללמוד לנהוג, לבלום, לשמור על מיקום במסלול, להגיב לרוחות צד ועוד ועוד.
מעט על צובוקי - בשמונה מטר אורך נדחסו חדר שינה עם מיטה (Qween) וארונות, מקלחת, שירותים, מטבח, פינת אוכל וישיבה ומקום לנהיגה. הרכב למרות היותו משנתון 2011 חדש לגמרי. (הוצאנו את המיזרון מהנילונים. מערכות הרכב כוללות מערכת מים, ביוב, חשמל, גז, מיזוג אויר וארבעה מיצבים לאיזון בחניונים. בקיצור בית שלם על גלגלים לכן אנחנו כמו צב ומכאן - צובוקי.
צובוקי מאד צמא דרך אגב - במספרים ישראלים זה בערך 2.5 ק"מ לליטר...מזל שיש מיכל גדול של כמעט 250 ליטר.